tirsdag 1. mai 2012

Akvariedugnad–Resultat


Då var eg ferdig med akvariene for idag. Eg har fylt ein heil matavfallspose med overskuddsplanter og olanterester. Alle pumpene har fått en lett rens, så nå e vanngjennomstømingå tebake der an ska ver.

Druid Fieretto:

DFDugnad2

Det ble ikkje gjort så mye i detta akvariet utenom fjerning av MASSE hornblad. Fikk og skrapt vekk litt alger fra frontglasset og planta inn ein liten plante som tidligere sto i “Old Faithfull” bak i høyre hjørna.

Atlantis Oceanus:

Dugnad2

Alle glassflatene blei skrapt for alger, Ein del planter blei trimma vekk. Nå som grumset har lagt seg så ser eg fortsatt litt eg ønske å fjerna, men aktiviteten har satt Corydoras Aeneusene i høygir så eg lar de ver i fred utover kvelden. Trerotå eg ville ha plass te passa ikkje inn der eg ville ha an, så den e plassert i ein balje på badet igjen te eg finne ein ledig plass.

Old Faithfull:

OFDugnad2

Nå går det ann å se inn i detta akvariet igjen. Eg fikk skrapa vekk ein mengde med alger, fjerna ein drøss av flyteplanter og røska vekk mesteparten av javamosen. Må bli flinkere te å kontrollera moseveksten fremover ser eg.

Fremover tror jeg at Søndagen blir dedikert som “Akvariestelledag” så eg holde i god stand fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar