fredag 11. mai 2012

Et par av innbyggerene


Eg såg igjennom nåken av de eldre innleggene mine i akvarietråden min på Akvaforum. Eg la då merke te kor månge bilder (te og med brukbare bilder) eg la ut då. Eg fant og ein enorm entusiasme i alt eg skreiv. Eg tror rett og slett eg må setta meg ner, lesa igjennom alt og se om eg klare å finna veien tebake te den formen for glede over akvariehobbyen. Eg starte derfor med et par bilder av et par av innbyggerene mine.

Først:

10052012SortNeon

Sort Neontetra. Detta var ein av de første fiskene eg skaffa meg. Det vil si at detta individe har eg hatt i nesten 3 år. Nå har eg bare to gjennlevande igjen, men de ska få lov te å leva det gode liv i Atlantis Oceanus så lenge de årke.

Reke:

10052012KirseReke

Rekå på bilde e av typen Kirsebærreke. Eg har ein del av de i “Old Faithfull”. Rekå har fått navnet sitt på grunn av den knalske fargen, men i gruppå mi så har eg kun to reker med denna fargen. Resten e blanke eller gråbrune. De fungere ypperlig te å holda akvariet reint og e utrolig festlige å studera der de sprelle seg igjennom vannet.

Plutselig så fikk jeg lyst på et kamera som takler å ta bilder i dårligere lysforhold enn mitt kamera klarer kombinert med en macrolinse… Får bli med drømmen i første omgang…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar