tirsdag 1. mai 2012

Akvariedugnad–Start


På tide å gjennoppliva denna bloggen igjen. Ka bedre måte å gjør det på enn å dokumentera min “Akvariedugnad”. Akvariene har fått gro seg te med både planter og alger i ein lengere tid. Nå e det på tide å friska opp!

Druid Fieretto:

DFDugnad1

Her ska eg ikkje gjør så alt for mye. Ein god del av hornbladplanten (alt det grønna) ska lukast ut og kastes. Eg håpe å finna ein plante fra et av de andre akvariene som eg kan planta inn i bakre høyrehjørnet.

Atlantis Oceanus:

Dugnad1

Her blir det hovedsakelig luking å algeskraping. Eg har ein stor fin trerot eg håpe å finna plass te oppi her, så eg får se om eg får rydda litt plass te den.

Old Faithfull:

OFDugnad1

Her ligge mesteparten av jonnen idag. Alger dekke heile frontglasset og flyteplanten og javamosen har tatt over det meste av akvariet. Flyteplantene ska kastas (lar det bli igjen et par småplanter) og javamosen ska reduseres betraktelig.

I tilegg så ska alle pumpene i akvariene få seg ein velfortjent rens så de får litt mer futt i seg igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar